tisdag, oktober 09, 2007

Start av klassens nya bloggsida


Fantastiskt vad kul det var att läsa alla era kommentarer. Det märks att er svenska blivit mycket bättre, bara på den här korta tiden. Vad kul att Jiaoying vill administrera bloggsidan och ännu roligare om Ilse ställer upp som backup.

Jag tycker att alla som är intresserade av att skriva inlägg ska få en särskild behörighet. Jag fixar ett nytt användarnamn och lösen för detta. Ni som vill lämna inlägg på sidan måste då tala om det genom att kommentera det här inlägget.

Jiaoying hade en bra idé med en konstruerad flagga. Betim hade också en idé om en fin bild, med en karta från hela världen. Betim sa också att han är duktig på att redigera bilder på datorn. Jag tycker därför att vi ska lämna förslag till honom som han kan redigera och sedan lägga ut i ett inlägg.

Klassen jobbar vidare med ett världsomspännande matrecept-projekt, substantiv och mycket annat språkande. Tidningsarbetet får växa fram långsammare. Alla andra klasser måste också bestämma sig innan vi kan sätta igång SFI-tidningen. Under tiden får vi fundera hur vi vill att tidningen ska se ut etc.

Hälsningar

Magistern

2 kommentarer:

sopelisop sa...

Hoppla! Ser det nästan som en invit att lämna en egen kommentar. Så friskt och fartfyllt som Finlands flagga fladdrar över Multikulti!

Det här blir nog en bra blogg!

P.S. Sopelisop finns närmare er än ni kan tro. Tänk efter om ni har hört talas om någon fröken med finländskt ursprung...

Anonym sa...

Ja, jag vet det förstås. Men jag säger inte vem det är hehe...