torsdag, oktober 25, 2007

Sverige bäst för invandrare

I veckans nyheter berättade man att Sverige är bäst i Europa på att integrera sina invandrare, jämfört med andra EU-länder.

I en ny undersökning rankas Sverige högst på listan när det gäller integration av invandrare. Forskare har undersökt 140 olika saker, t.ex. arbetsrätt, bosättning och vilka möjligheter det finns för familjesammankomst. I undersökningen ingår 28 länder.

Jag kommer från kina. Jag har studerat och varit i Sverige i tre år nu och jag trivs bra här. Jag har fått bättre utbildning. Just utbildning jag mig i svenska. Jag uppskattar verkligen alla och jag hoppas att jag kan arbeta med min allmänbildning.

Berätta, hur det känns för dig att bo i Sverige? och vad har det bidragit till? vill du tillbaka?

Hälsningar

Jiaoying


2 kommentarer:

Anonym sa...

SOMALISKA tjejer sa...
Vi känner det är bra att bo i Sverige.Trots att vi inte känner de miljö i Sverige.

När vi kom till Sverige ,vi söker välfärd och vi fått trygghet.

Självklart vi vill tillbaka till våra Land om der är fred i våra hemland.

Anonym sa...

Jag är bra att bo i sverige , jag studera svenska på sfi i severige , jag tycker om sverige so mycket också, jag ska tillbaka till min hemland inte nu , också jag ska gå till min hemland och kom tillbaka till sverige . Jag trvis i sverige