tisdag, februari 26, 2008

Asken Grup 1

Zaheer
HejPå torsdagen var hela min klass till målarskolan. En ansvarig på skolan hälsade oss välkomna och lärde oss om målning. Jag bar ett förkläde och jag tog papper, tavla och färger för att göra basen. Jag gjorde `Arora ljus ´ (Norrsken ).Sen gjorde jag ett hus, en bil, ett träd och en swimmig pool med ett barn som dadade där. Det var kul. Jag gillade det.Dagen efter var jag mycket upptagen med vasaloppet i mora.Dar var en tävling där. Många deltagare kom för att medverka i detta. Igpr var sista dagen av vassa loppet.

Betim
Hej, vi var på Asken i tisdags med klassen, där vi fick måla. Jag målade en bild , sedan fixade jag ett hus som jag klistrade in på bilden. Huset föreställer ett slott, med en stor gård. På bilden är himmelen blå, marken är brun....


Remzye
Hej I före veckan gick jag och mina kompisar till Asken.
jag ritade en bild med mycket natur. jag ritade himlen lite molning och där fåglarna flög. Jag ritade marken med gräs, två granar, två epplen och många mlommor på marken. Jag ritade berg och med lite snö på. På bilden syns två hus, ett stort och ett litet. I det stora huset bor kanse en stor familj och i det lilla huset bor det kanse en mindre familj.



Tarek
Hej!
Jag ska berätta om min beskrivning av bilden. Jag målade en bild där det finns solchanser. På bilden finns höga berg och de ligger i norra Irak. På bilden finns en klar blå himmel. På bilden finns en flod och en stor skog. På bilden ser jag en gränskontroll framför huset. Jag ser en röd bom som ligger mellan Irak och Iran. Man kan se att marken grön av allt gräs. På bergen finns mycket snö. På bilden ser jag en Irakisk flagga som hänger över huset. På bilden ser jag att vädret är molnigt. På våren och sommaren reser många människor hit och besöker området.

Maryam
Hej! jag vill berätta om min bild som jag målade i tisdags. Jag vet inte hur jag ska beskriva den men jag försöka att göra mitt bästa. Jag har målat himlen och mark som jag anser är jättefina. Himlen är blå och marken är grön som vanligt. Jag har också målat ett vanligt hus som ligger utanför stan. Jag tänkte att kanske ligger det i en liten by som finns i bilden. Och jag önskar att jag ska bo där en dag. Det är kul att bo utanför stan.

Owis
Hej!I tisdags när vi var på Asken målade jag ett hus.Huset ligger i Somalia i mitt hemland.I huset bor min familj.Huset har ärvts i genarationer och är ett mycket fint och stadigt hus.Det har fyra rum och två toaletter. På bilden är himlen blå,solen lyser och det har växt ett träd bredvid huset.Sanden på marken är röd.Med vänliga hälsningar.Owis

Kamel
Jag heter kamel. Jag gicktill "Asken"med mina klaskamrater och målade.Vi använde svampar och 5 styken färger.De var gul, röd, blå, svart och vit färg.Om man vill ha grönt så blandar man blå och gul.Om man vill ha oraange så blandar man röd och gul.På det här bilden finns en stor älv.På ena sidan finns tre små hus.På andra sidan finns en stor skog och många berg och träd.På bilden skiner solen och det är fint väder.


Dilber
En morgon då solen sken över en liten by.

I byn fanns det stora berg och framför bergen var det några hus. Där levde min mamma som en gång berättade om sitt hemland. De levde nära naturen för att de ville ha stora trädgårdar och många djur och allt som växte där. Där fanns det ingen läkare och ingen skola. Barnen lekte bara tillsammans på gården och de hade leksaker som de hade gjort själva. Men de var nöjda i alla fall.

7 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hej
På torsdagen var hela min klass till målarskolan. En ansvarig på skolan hälsade oss välkomna och lärde oss om målning. Jag bar ett förkläde och jag tog papper, tavla och färger för att göra basen. Jag gjorde `Arora ljus ´ (Norrsken ).
Sen gjorde jag ett hus, en bil, ett träd och en swimmig pool med ett barn som dadade där. Det var kul. Jag gillade det.
Dagen efter var jag mycket upptagen med vasaloppet i mora.
Dar var en tävling där. Många deltagare kom för att medverka i detta. Igpr var sista dagen av vassa loppet.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

hej!Leffe ursäkta att jag lite försent för att lämna mitt inlägg.Men det ska jag göra nu.

Anonym sa...

hej! jag vill berätta om min bild som jag målade i tisdag.Jag vet inte hur jag ska beskriva den men jag försöka att göra mitt bästa.Jag har målat himmlen och mark som jag aser är jättefina.Himlen är blå och marken är grön som vanligt.Jag har ochså målat ett vanligt hus som ligger utanför stan.Jag tänte att kanske ligger det i en liten by som finns i bilden.Och jag ösker att jag ska bo där en dag.Det är kul att bo utanför stan.

Anonym sa...

Jag tycker att det är mycket bra att hela klassen har målat den här bilden, alla i klassen måste ha haft en mycket kul tid när de målade, men från min syn finns det bara fyra bilder som har en känsla och resten är bara målade. De är Remzye , Dilber , Chie och Chuntima, Remzye bild visar en plats dit du kan gå på helgen . Dilbers är somma sak .
Chi och chuntima bilder är jättefina . Bilderna visar en varm plats , en plats du kan resa till och koppla av hela tiden ..
Mycket bra hela klassen . Jag hoppas vi kan komma dit en andra gång